План заходів, спрямованих на запобігання і протидію булінгу та домашнього насильства
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням педагогічної ради
протокол №1 від 31.08.2023
План заходів,
спрямованих на запобігання і протидію булінгу та
домашнього насильства у закладі освіти
на 2023/2024 навчальний рік
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
1. |
Довести до відома працівників закладу освіти зміст Наказу МОН України від 28.12.2019 №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладі освіти» |
Вересень 2023 |
ЗДВР |
|
2. |
Довести до відома учасників освітнього процесу закладу освіти: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів закладу освіти. 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти |
Вересень 2023 |
ЗДВР |
|
3. |
Забезпечити на веб-сайті закладу освіти відкритий доступ до такої інформації та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів закладу освіти. 2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2023/2024 навчальний рік. 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти. |
Протягом навчального року |
ЗДВР, адміністратор сайту |
|
4. |
Забезпечити постійне чергування в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня, шкільне подвір’я). |
Протягом навчального року |
ЗДВР |
|
5. |
Питання профілактики булінгу (цькування) в закладі освіти розглянути на нараді при директору з теми "Про реалізацію антибулінгової політики в закладі освіти". |
Листопад |
ЗДВР, практичний психолог |
|
6. |
Питання профілактики булінгу (цькування) в закладі освіти розглянути на батьківських зборах. |
Вересень |
ЗДВР, практичний психолог |
|
7. |
Діагностичний етап: |
|||
– Поновлення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності, агресивності в учнівських колективах |
Протягом навчального року |
Практичний психолог |
|
|
– Складання банку даних учнів « СЖО» та «групи ризику» |
Протягом навчального року |
ЗДВР |
|
|
– Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; - визначення рівня тривоги та депресії учнів; - консультаційна робота з учасниками освітнього процесу; - профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу. |
Протягом навчального року (за потребою)
|
Класні керівники 1-11класів, практичний психолог |
|
|
8. |
Інформаційно-профілактичні заходи |
|||
Година спілкування «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
Грудень |
Класні керівники 5-11 класів |
|
|
Квест для учнів «Подолаємо конфлікти дружною командою» |
Листопад |
Класні керівники 1-6 класів |
|
|
Практикум «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Грудень 2023 |
Вчитель інформатики в початкових класах |
|
|
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Травень 2024 |
Практичний психолог |
|
|
Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» Проведення заходів до тижня «Толерантність – крок до миру та співпраці!» - Гра з елементами тренінгу «Що таке толерантність?», «Будемо толерантними» (2-4 класи); - Фотоколаж «Долоньки толерантності» (1-4 класи). |
Листопад 2023 року,
Квітень 2024року
Листопад |
Класні керівники 5-11 класів
Практичний психолог |
|
|
Провести акцію до Міжнародного дня проти насилля «Не проявляй безсилля, ти – сильніше насилля!» (5-11 клас) |
Жовтень |
Практичний психолог |
|
|
Провести до тижня протидії булінгу: - перегляд казки з подальшим обговоренням «Гидке каченя»; - перегляд мультфільмів з подальшим обговоренням: («Жив собі чорний кіт», «Вірте у любов, вірте у Різдво», «Про пташок», «Битися чи не битися», «Міст»); - перегляд та подальше обговорення відеороликів за мотиваційними зустрічами Ніка Вуйчича:( «Як Нік Вуйчич боровся з булінгом у своєму житті?», «Які у мене цінності?», «З яких слів потрібно починати діалог під час булінгу в школі?»); - Провести засідання «круглого столу» з учнями 8-9 класів «Як долати агресивність?» |
Вересень-Жовтень
Листопад |
Практичний психолог
|
|
|
Години спілкування «Я проти булінгу!», «Кібер булінг в соціальних мережах» (8 -11 клас) |
І семестр 2023/2024 н.р. |
Практичний психолог |
|
|
9. |
Години психолога спрямовані на запобігання та протидію булінгу |
|||
«Кібербулінг як проблема порушення прав людини»(11 клас) |
Вересень |
Практичний психолог |
|
|
«Подорож до країни Дружби» (1 клас) |
Вересень |
Практичний психолог |
|
|
«Давайте жити дружно» (2 клас) |
Жовтень |
Практичний психолог |
|
|
«Культура спілкування глобальною мережею Інтернет» (10 клас) |
Листопад |
Практичний психолог |
|
|
«Агресія: способи її прояву, причини та наслідки» (7 клас) |
Грудень |
Практичний психолог |
|
|
«Конфлікти у освітньому середовищі» (8 клас) |
Грудень |
Практичний психолог |
|
|
«Що таке насильство?Як себе захистити?» (9 клас) |
Січень |
Практичний психолог |
|
|
«Конфлікт і спілкування» (9 клас) |
Лютий |
Практичний психолог |
|
|
«Я та інші» (3 клас) |
Березень |
Практичний психолог |
|
|
«Коли треба сказати «Ні»?» (8 клас) |
Березень |
Практичний психолог |
|