A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лебединський заклад загальної середньої
освіти І-ІІІ ступенів № 3
Лебединської міської ради Сумської області

Звіт керівника закладу освіти про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю за 2023/2024 н.р.

Дата: 12.06.2024 15:43
Кількість переглядів: 39

         

Звіт директора
Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3

Лебединської міської ради Сумської області

Фролової Тетяни Іванівни

про свою діяльність перед 

педагогічним, батьківським колективами та громадськістю

12 червня  2024 року

 

ШАНОВНІ ПРИСУТНІ!

 

Відповідно до п. 4 статті 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту», у відповідності до функціональних обов’язків, керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю представляю звіт про свою діяльність у 2023/2024 навчальному році.

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану освітній заклад став осередком, де діти можуть отримати не лише знання, а й психологічну підтримку, щоб не втратити почуття причетності до соціуму. У 2023/2024 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі «Освіта», відповідно до законів України, нормативних актів, внутрішніх нормативних документів: Статуту закладу освіти, Стратегії розвитку на 2021-2025 роки, внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Завданням педагогічного колективу було збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для забезпечення освітнього процесу здобувачів освіти та удосконалення його змісту. Виклики часу зумовили необхідність активного впровадження моделі «змішаного формату навчання» у поєднанні з традиційними підходами та онлайн-навчанням. Здійснення управлінських процесів відбувалось у взаємодії органів самоврядування, зокрема педагогічної ради, методичної ради, профспілкового комітету, учнівського самоврядування, батьківської громадськості. Ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни стали нестабільні умови навчання, зниження мотивації до навчання у здобувачів освіти, нестабільний психоемоційний стан учасників освітнього процесу.

Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію,  взаємну довіру здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти. Управлінські рішення є обґрунтованими та прозорими, учасники освітнього процесу мають можливість впливати на їх ухвалення. Адміністрація закладу освіти в прийнятті управлінських рішень спирається на мотиви безпеки педагога – бажання мати стабільну роботу, соціальні гарантії, відсутність ризику, комфортне робоче місце, мотиви досягнень та справедливості.

Ми консолідували зусилля для прийняття виважених та ефективних рішень та вжили заходів щодо подолання освітніх втрат, підвищення якості освітнього процесу, результатів навчання, аналізували професійні та організаційні виклики, потреби в частині матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу з метою оперативного реагування.

 

Кадрове забезпечення

Школа потребує сучасного педагога, здатного ефективно навчати, виховувати, розвивати учнів, формувати особистість. Ключовим в сучасній школі є те, що вчитель повинен навчити дитину вчитися, здобувати знання впродовж життя.  Тому, в умовах динамічних змін, академічної свободи, педагог зобов’язаний вдосконалювати необхідні компетентності, бути здатним до інновацій та змін, володіти покроковими методиками дослідницького навчання. І педагоги закладу  відповідають цим вимогам.

          Освітній процес у 2023/2024 н.р.  забезпечували 29 педагогів, 2 – сумісники. З основних працівників: 

  • 9 (33%) педагоги з вищою категорією; 
  • 13 (48 %) – І категорії;
  • 5 (19%) – ІІ категорії. 

Педагогічне звання «старший учитель» мають 8 учителів.

Відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від
9 вересня 2022 року № 805 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників», на підставі протоколу № 5 від 29.03.2024 року засідання атестаційної комісії закладу освіти, за підсумками атестації

Таран С.М. – заступник директора з НВР, відповідає займаній посаді;

Таран С.М. – учитель, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший учитель»;              

 Тонченко О.М.    – учитель, підтверджено  кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;

 Меренков В.В.    –  учитель, присвоєно кваліфікаційну   категорію «спеціаліст другої категорії», 

 Кузьменко В.А.             – учитель початкових класів, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої   категорії»;

Ольсєвіч В.В.       – учитель, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої  категорії»;

Ольсєвіч В.В. –   асистент вчителя, встановлено 12 тарифний розряд; Гончаровій С.А.   –  вихователь ГПД, присвоєно кваліфікаційну  категорію «спеціаліст другої категорії». 

Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, рівня їх професійної компетентності, росту  професійної майстерності. З цією метою  розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі СОІППО, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Педагогічні  працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

Відповідно до поданих пропозицій було сформовано план підвищення кваліфікації, який  затверджено рішенням педагогічної ради закладу освіти.

На підставі плану підвищення кваліфікації між закладом освіти та КЗ СОІППО укладено договір про надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації на відповідний рік.

Відповідно до плану підвищення кваліфікації на 2023 рік на базі КЗ СОІППО курси підвищення кваліфікації (курси за вибором) пройшли 30 педагогів закладу. Фахові курси підвищення кваліфікації пройшла в дистанційному форматі бібліотекар Звоновська Є.В. 16 педагогів закладу освіти пройшли курси підвищення кваліфікації,  які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти на першому (адаптаційному) циклі базової середньої освіти у 2023/24 навчальному році.

Три  педагоги закладу освіти пройшли  курси підвищення кваліфікації на сайті «ЕДЮКЕЙШНЛ ЕРА» з теми «Школа стійкості», на платформі онлайн-освіти Prometheus з теми «Базова психологічна допомога в умовах війни», на сайті ГС «Освіторія» за темою  «Розумію: курс з психологічно-емоційної підтримки», на платформі онлайн-освіти Prometheus за курсом  «Базова психологічна допомога в умовах війни». Внесено було зміни до Плану підвищення кваліфікації, курси були визнані рішенням педагогічної ради закладу освіти.

З метою підвищення кваліфікації педпрацівників з удосконалення навичок психологічної допомоги впроваджуємо проєкт «Завжди поруч», співпрацюємо з благодійним фондом «Рокада», громадською неприбутковою організацією «Смарт освіта».

У закладі освіти   наявний інформаційний куточок з підвищення кваліфікації педагогів, наказ про підвищення кваліфікації педагогічних працівників    під підпис вчасно доводиться до відома працівників.

     Ефективність підвищення фахового рівня вчителів   було виявлено шляхом відвідування уроків та індивідуальних бесід з педагогами.

 

Освітній процес

Цей воєнний рік став справжнім викликом для учасників освітнього процесу. Проте, не зважаючи на труднощі, нам вдалося організувати освітній процес  із дотриманням вимог безпечної роботи в умовах воєнного стану.

Діти, які навчалися за кордоном, або підключались до уроків, або отримували індивідуальні консультації. На початку навчального року в закладі було 323 учні, з них 102 перебували за кордоном.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України № 536 від 23.04.2019 «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти»  освітній процес у закладі здійснювався:

  • для учнівства 1-11 класів у змішаному форматі навчання (на підставі рішення педагогічної ради від 30.08.2023 року протокол № 1);
  • для 1-11, 10-11 (заочних) класів з використанням технологій дистанційного навчання для забезпечення освітнього процесу здобувачів освіти, які знаходяться за межами України, та під час надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження, інших обставин (зокрема пов’язані з безпековою ситуацією), які об’єктивно унеможливлювали відвідування закладу освіти протягом певного періоду 2023/2024 навчального року;
  • на підставі заяв батьків, висновків лікарсько-консультаційної комісії за індивідуальною  формою навчання (2 дитини);
  • з метою реалізації державної політики з питань забезпечення права дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, на здобуття якісної освіти, інтеграції їх до загального освітнього простору, надання їм психолого-соціальної та педагогічної підтримки для адаптації серед однолітків та підготовки до самостійного життя у соціумі та враховуючи побажання батьків у 2023/2024 н.р. функціонувало  три інклюзивних класи, в яких навчалися 4 дітей з особливими освітніми потребами.  

У 4, 5,  7 класах працювали асистенти вчителя. Проводились корекційно-розвиткові заняття спеціалістами згідно рівнів підтримки дітей з ООП.

Виконувались функціональні обов’язки щодо забезпечення обов’язковості загальної середньої освіти. Було набрано  перший клас у кількості 29  учнів; 10 клас – 20 учнів. Були створені умови для використання варіативної складової навчального плану, а також вжиті заходи упровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес.

З метою подолання освітніх втрат було направлено клопотання на адресу ДСЯО в Сумській області, фахівці якого провели тренінг для вчителів закладу з теми «Інструменти виявлення та подолання навчальних втрат». Школа стала учасником  проєкту «Освітній консорціум в Україні: безпечне повернення до навчання», що реалізується чеською гуманітарною організацією «Людина в біді» People in Need Ukraine за фінансової підтримки Європейського Союзу. У грудні 2023 року стартувала Програма надолуження освітніх втрат, в рамках якої учнівство 5 та 9 класів отримали додаткову можливість навчатися математиці та українській мові.

В центрі цифрового навчання працювали два фасилітатори – спеціально підготовлені для цього спеціалісти із числа педагогів закладу освіти, які надавали інформаційно-консультаційні послуги. Відвідування Центру та використання усього навчально-матеріальної бази – безкоштовне для всіх дітей.

З метою постійного й неухильного вдосконалення якості освітньої діяльності та якості освіти у закладі здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених  процедур внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, до якого залучаються учасники освітнього процесу;  працює система розроблених моніторингів: вони стосуються не лише вимірювання якості навчальних досягнень учнів, а охоплюють інші напрями освітньої діяльності. У 2023/2024 н.р. у закладі було проведено самооцінювання за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти» з допомогою інформаційно-аналітичної системи «EvaluEd». Наш заклад став учасником ІІІ інноваційного освітнього хакатону «Самооцінювання: крок за кроком», організованого фахівцями  ДСЯО в Сумській області. За результатами самооцінювання, яке включало спостереження за проведенням навчальних занять, анкетування батьків, педагогів, учнів/учениць віком 14 років і старші, різні форми вивчення документації та заповнення необхідних опитувальників, маємо високий та достатній рівні. Відповідна інформація розміщена на шкільному сайті (розділ «Прозорість та інформаційна  відкритість» підрозділ «Результати моніторингу якості освіти»).

 

 

 Матеріально-технічна база закладу освіти

Неодноразово мною, як керівником, були порушені клопотання  щодо облаштування паркану, вирішення питання з добудовою,  виконання вимог пожежної та техногенної безпеки, придбання технологічного  обладнання для шкільної їдальні (пароконвектор, марміти для других страв). Однак   дані питання не вирішені  через відсутність коштів. На запит до засновника про облаштування якісної системи Інтернет-зв'язку на робочих місцях учителів у навчальних кабінетах з використанням мережевого кабелю  було виділено 25 000 грн. із місцевого бюджету і виконано відповідну роботу. Позитивно було вирішено клопотання щодо придбання комп'ютера вартістю 29 956 грн.  та системного блоку вартістю 8 900 грн., встановлення додаткового насосу системи опалення в теплопункті закладу вартістю 54 000 грн.,  системи тривожної сигналізаціїв у навчально-цифровому центрі «Ве Smart” з метою створення безпечних умов для збереження матеріально-технічної бази вказаного об’єкта. На розгляді у засновника знаходиться клопотання щодо капітального ремонту приміщення теплового пункту, який розміщений у підвальному приміщенні основного корпусу, не має підлоги, що є причиною проступання грунтових вод та деформації стін теплопункту. Були надіслані запити на облаштування антистресової кімнати, встановлення дитячого майданчика до благодійного фонду «Голоси дітей», про покращення матеріальної бази укриття – до української громадської організації «Смарт Освіта», від якої отримали ресурсну «Скриню в укриття» вартістю 27 540,34 грн. Від Міжнародної організації ЮНІСЕФ отримали рюкзаки для першокласників - 28 шт. - 31 643 грн., канцелярські набори «Школа в коробці» - 1 шт. - 3 402, 04 грн., 1 шт. – 5994,20 грн., набір для проведення уроків з фізичного виховання  - 6662,21 грн.

 

          Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я учнівства та педагогічних працівників

Організація харчування в закладі здійснюється відповідно до нормативно-правових документів. Проводяться заходи,  спрямовані на збереження і зміцнення здоров’я дітей, які  передбачають впровадження системи НАССР та  принципів здорового харчування. У закладі освіти  організовано гаряче харчування для учнів 1-11 класів, у тому числі безкоштовне харчування учнів пільгових категорій – 19 осіб (діти, позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей,  діти з ООП, діти-переселенці). Учасники освітнього процесу мають можливість познайомитися з меню, яке вивішено в обідній залі, у ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів, їх ціна.  Наявне примірне чотиритижневе сезонне меню. Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю щодо термінів і умов зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.  Ретельно слідкуємо за санітарним станом приміщень їдальні, виконання  вимог Держпродспоживслужби.  Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані.

Медичне обслуговування учнів та працівників організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний  кабінет, де працює шкільна медична сестра Оголь Л.М., яка організовує систематичне та планове медичне обстеження учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань, веде журнали  диспансерного обліку, санітарно-просвітницької роботи, обліку дітей спеціальної та підготовчої груп, амбулаторний журнал, контролює своєчасне проходження медоглядів.  За результатами щорічного медичного обстеження з’ясовано, що 62 здобувачів освіти перебуває на диспенсерному обліку. Внесено до спеціальної групи – 4 учні.

 Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік, про що свідчать особові медичні книжки встановленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри. Оголь Л.М.  проводить зі здобувачами освіти  санітарно-просвітницьку роботу, зокрема  бесіди щодо  запобігання травматизму, поширенню гострих респіраторних та інших інфекційних захворювань. У рамках навчально-польових зборів медсестру долучено  до практичних занять  з надання першої медичної допомоги.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу освіти з цих питань. Стан цієї роботи контролюється адміністрацією закладу освіти.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями. Наявні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Також у приміщенні закладу освіти розміщено стенди з безпеки життєдіяльності. Створено кабінет безпеки, де систематично проводяться різноманітні заходи, інструктажі, практичні заняття.  У закладі  організовувалися  зустрічі з представниками ДСНС, поліції, з інструкторами з попередження ризиків від мін та вибухонебезпечних предметів з «Асоціації саперів України» (м.Київ, Дніпро).  Відповідно до річного плану роботи  у закладі освіти проведено Тижні  з безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!»,  Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності, День цивільного захисту (10.05.2024).

З метою попередження травматизму у закладі освіти складено графік чергувань учителів, про проведену роботу  здійснюються записи у  класних журналах на сторінках «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»,  «Реєстрація вступного інструктажу» з підписами у відповідних розділах. На жаль,  трапляються випадки травматизму. У 2023/2024 навчальному році стався нещасний випадок: травмувався учень 2 класу, про що складено відповідний акт за формою Н-Н та проведені додаткові профілактичні заходи.

Територія закладу є простора та охайна, комфортна та озеленена.

Майновий комплекс закладу освіти представлено основним  навчальним корпусом, їдальнею, цифровим навчальним центром, майстернею. Підвальне приміщення основного корпусу облаштоване та дозволено для використання як найпростіше укриття. Розраховано орієнтовно на 100 осіб. Має 2 входи/виходи, оснащено природною вентиляцією. Наявні системи опалення та електропостачання, ємності для питної та технічної води. Укриття укомплектовано первинними засобами пожежогасіння, забезпечено резервним штучним освітленням (електричними ліхтарями (5 шт.). У приміщенні укриття встановлено меблі та доступний Інтернет для організації освітнього процесу.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються в закладі, проводиться згідно з чинним законодавством. 2 рази на рік складаються та поновлюються списки учнів соціально незахищених категорій. Кількість дітей у них становить:  позбавлені батьківського піклування – 2 ос.,  діти з інвалідністю – 4 ос.,  діти, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 2 ос. , діти з багатодітних сімей – 106 ос. , діти з малозабезпечених сімей - 12 ос.,  діти, батьки  яких  перебувають у лавах ЗСУ – 5 ос.,  діти вимушених переселенців – 2 ос., учні, що отримали статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів – 68 ос. З опікунами дітей, позбавлених батьківського піклування, підтримується постійний зв'язок класними керівниками, практичним психологом, адміністрацією закладу освіти. Дітям, позбавленим батьківського піклуквання, надається  різноманітна допомога, зокрема, до  Дня святого Миколая - солодкі подарунки.  У 2023/2024 н.р. учні, що відносяться до пільгових категорій: діти, позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей,  діти з ООП, діти-переселенці  - безкоштовно відвідали Планетарій, отримали гуманітарну допомогу у вигляді канцтоварів.  Здобувачі  освіти вказаних категорій забезпечені безкоштовним  харчуванням.

 Одним із методів стимулювання будь-якого виду діяльності є заохочення. Учні нагороджуються Похвальними листами, Похвальними грамотами, Подяками за досягнення у навчанні. Заохоченню сприяє оприлюднення на офіційному сайті закладу освіти, у соцмережі «Фейсбук» інформації про перемоги  в конкурсах, олімпіадах, змаганнях, офіційне нагородження переможців на шкільних лінійках. Учениця 11 класу  Білодід Владислава  у 2023 році отримувала стипендію голови Сумського ОДА. У  І кварталі 2024 року стипендією Лебединського міського голови нагороджено  ученицю 8 класу Мішуру Вікторію. Кандидатуру Дубровіної Анюти, учениці 11 класу, висунуто на нагородження стипендією у ІІ кварталі 2024 року.

Одним із найважливіших напрямків виховної роботи з дітьми є превентивне виховання та профілактична робота з подолання злочинності серед неповнолітніх. У закладі склалася певна система, яка передбачає цілеспрямовану планову взаємопов’язану діяльність всіх членів педагогічного, учнівського колективу та батьківської громадськості. Постійно ведеться соціально-правова орієнтація неповнолітніх: запрошуються представники ювенальної превенції  та поліції, які  активно співпрацюють із закладом. За їх участю проведено лекторії для учнів закладу та загальношкільні батьківські збори. На двох учнів  7 та 8 класів було складено подання до поліції  з метою розгляду питання щодо притягнення до адміністративної відповідальності батьків за невиконання батьківських обов’язків.

Аналіз результатів діяльності закладу освіти за 2023/2024 навчальний рік засвідчив, що в процесі реформи заклад освіти має тенденцію до модернізації й розвитку. Лебединський ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3 продовжує підтримувати свій позитивний імідж, забезпечує формування в здобувачів освіти необхідних для успішної самореалізації в суспільстві компетентностей.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень