A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лебединський заклад загальної середньої
освіти І-ІІІ ступенів № 3
Лебединської міської ради Сумської області

ПРОГРАМА моніторингового дослідження навчальних досягнень учнів з математики

Дата: 15.09.2023 14:29
Кількість переглядів: 21

Додаток 2

до наказу Лебединського

закладу загальної середньої

освіти І-ІІІ ступенів №3

від 15.09.2023  № 120-ОД

ПРОГРАМА

 моніторингового дослідження  навчальних досягнень учнів

 з математики

 

І. Загальні положення

Метою математичної освітньої галузі для загальної середньої освіти є розвиток математичного мислення дитини, здатностей розуміти й оцінювати математичні факти й закономірності, робити усвідомлений вибір, розпізнавати в повсякденному житті проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів, моделювати процеси та ситуації для вирішення проблем.

Кінцевим результатом навчання математики є сформовані певні компетентності, як здатності учня застосовувати свої знання в навчальних і реальних життєвих ситуаціях, повноцінно брати участь в житті суспільства, нести відповідальність за свої дії. Навчання математики в основній школі передбачає формування предметної математичної компетентностіФормування зазначеної компетентності підпорядковується реалізації загальних завдань шкільної математичної освіти.

У  складних обставинах, у яких перебуває  освіта протягом останніх трьох років унаслідок пандемії COVID-19, а потім широкомасштабної військової агресії Росії, проблеми в галузі освіти наростають, успішність учнів знижується. Навчальні втрати перш за все означають втрату можливості всебічного розвитку та розкриття потенціалу учнів. Вони мають менше можливостей для формування навичок, необхідних у дорослому житті, і відповідно мають гірші шанси стати успішними громадянами в майбутньому. Тому проблема навчальних втрат потребує якнайшвидшого напрацювання комплексу дій, спрямованих на її розв’язання. Зазначені чинники є передумовою проведення моніторингу рівня навченості учнів з математики у 2023/2024 навчальному році.

Мета: виявити навчальні  втрати, відстежити їх подолання та визначити якість оволодіння новим програмовим матеріалом, який опрацьовують здобувачі освіти  і визначити чинники, які впливають на рівень здобутих знань і сформованих предметних компетентностей.

    Завдання:

  • провести діагностику навичок і знань учнів, щоб визначити, які конкретні теми потребують найбільшої уваги та підтримки;
  • планувати індивідуальний підхід, враховуючи потреби кожного учня та його індивідуальні особливості;
  • відстежити, як коригування планів сприяє подоланню освітніх втрат;
  • з’ясувати, які технології освітньої діяльності найбільш ефективно сприяють засвоєнню матеріалу в умовах реалізації формату  змішаного навчання;
  • визначити чинники, які перешкоджають здобуттю знань учасниками освітнього процесу;
  • визначити рівень засвоєння навчального матеріалу, передбаченого освітніми програмами 2023/2024 н.р. ;
  • визначити рівень мотивації здобувачів освіти до формування предметних компетентностей;
  • розробити рекомендації за результатами моніторингу.

Об’єкти моніторингового дослідження:

  • зміст навчального матеріалу з математики;
  • державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів;
  • очікувані результати освітньої діяльності;
  • освітні технології під час змішаного режиму навчання

      Суб’єкти 

1. Суб’єктом, що проводить моніторинг є адміністрація закладу освіти.

2. Учасники дослідження:

1) здобувачі загальної середньої освіти;

2) педагогічні працівники;

3) батьки, інші законні представники здобувачів освіти.

Індикатори

1. Виконання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

-  відповідність навчальних програм чинному законодавству;

-  відповідність календарно-тематичного планування чинним програмам;

- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, задекларовані в освітній програмі закладу.

2. Чинники, які впливають на якість здобуття знань:

- рівень матеріально-технічного забезпечення учасників освітнього процесу;

впровадження освітніх технологій;

- використання освітніх платформ та онлайн-сервісів;

- індивідуальні консультації;

- залучення до позашкільної освітньої діяльності.

3.  Рівень сформованості предметних компетентностей:

- вхідне тестування;

- зрізи знань.

4.  Чинники, які перешкоджають формуванню предметних компетентностей:

- об’єднання тем через загрози воєнного стану (повітряні тривоги);

- недостатньо сформована академічна доброчесність здобувачів освіти;

- освітні втрати за попередні роки навчання;

- недостатній рівень умотивованості здобувачів освіти;

- негативний вплив війни на психоемоційний стан вчителів та учнів.

5.  Мотивація здобувачів освіти до здобуття знань:

- зацікавленість у вивченні предметів;

- потреба у додаткових заняттях  із предметів;

- обізнаність про освітній контент інтернет-мережі;

- участь у конкурсах та олімпіадах.

Вид моніторингового дослідження

Внутрішній

Методи, принципи та параметри моніторингового дослідження

1. Методи проведення моніторингу:

- анкетування здобувачів освіти, батьків;

- тестування, зрізи знань.

2. Принципи, відповідно до яких проводиться моніторинг:

- науковість і методична обґрунтованість;

- об’єктивність;

- відповідність меті;

- системність;

- сприйняття учасниками освітнього процесу;

- відкритість де персоніфікованих результатів;

- закритість інформації про персональні результати учнів;

- інформативність для учасників освітнього процесу.

3. У рамках цього моніторингу  забезпечення виконання навчальних програм з предметів та здобуття очікуваних результатів освітньої діяльності визначається за такими параметрами: набуття предметних компетентностей згідно з Державними стандартами повної загальної середньої освіти, здатність учителів ефективно використовувати сучасні освітні технології  для забезпечення формування предметних та ключових компетентностей.

          Основні етапи моніторингового дослідження.

І етап – І семестр 2023/2024 н.р.

ІІ етап – ІІ семестр  2023/2024 н.р.

          Інструменти, що будуть застосовані під час моніторингового дослідження

1. Для збору інформації про рівень якості знань з математики використовуються такі вимірювання:

- вхідне тестування;

- контрольні зрізи знань, розроблені учасниками робочої групи.

2. Анкети для

- здобувачів освіти;

- педагогів;

- батьків.

3. Спостереження (інформація, зібрана в процесі дослідження, буде проаналізована на засіданнях ШМО та використана з метою покращення якості освітнього процесу).

Проведення робіт з метою виявлення рівня знань учнів/учениць

1. Вимірювальні роботи якості знань відповідають таким критеріям:

- вхідне тестування охоплює навчальний матеріал попередніх років;

- контрольні зрізи знань включають опрацьований матеріал поточного року навчання та матеріал з подолання освітніх втрат, спланований учителем після проведення вхідного тестування;

- з метою детального відслідкування подолання освітніх втрат учнями 9, 11 класів додатково провести контрольний зріз знань у жовтні та березні.

          Визначення результатів моніторингового дослідження

1. Обробка та узагальнення результатів моніторингу здійснюється на основі даних статистично-математичної обробки результатів учнівських робіт на вимірювання якості знань.

2. Проведення анкетування та опитування. Анкетування (9-11 класи) та опитування проводиться з метою отримання інформації про труднощі в організації освітнього процесу та вмотивованості його учасників.

3. Інформування про результати моніторингу здійснюється шляхом оприлюднення на сайті закладу освіти.

Графік проведення моніторингового дослідження

1. Графік проведення вхідного тестування

з/п

Клас

Дата

Відповідальний

1.

4

21.09.2023

Кузьменко В.А.

2.

5

19.09.2023

Сердюк С.В.

3.

6

15.09.2023

Сердюк С.В.

4.

7

21.09.2023

Тонченко О.М.

5.

8

21.09.2023

Сердюк С.В.

6.

9

20.09.2023

Тонченко О.М.

7.

10

18.09.2023

Тонченко О.М.

8.

11

22.09.2023

Тонченко О.М.

                 2. Контрольний зріз знань

з/п

Клас

Дата

Відповідальний

1.

11

17.10.2023

Тонченко О.М.

2.

9

11.10.2023

Тонченко О.М.

 

         

3. Контрольний зріз знань у 4-11 класах – грудень 2023.

4. Вихідне тестування у 4-11 класах – березень 2024.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень