A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лебединський заклад загальної середньої
освіти І-ІІІ ступенів № 3
Лебединської міської ради Сумської області

ПРОГРАМА моніторингового дослідження навчальних досягнень учнів з української мови

Дата: 15.09.2023 14:13
Кількість переглядів: 35

Додаток 1

до наказу Лебединського

закладу загальної середньої

освіти І-ІІІ ступенів №3

15.09.2023 № 120-ОД

ПРОГРАМА

 моніторингового дослідження навчальних досягнень учнів

з української мови

 

      І. Загальні положення

      Мета загальної середньої освіти – розвиток і соціалізація особистості здобувачів освіти, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення й поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

      Українська мова як державотворчий чинник, засіб збереження культурного надбання українського народу, формування громадянина України й особистості учня є найважливішим шкільним предметом.

      Мета навчання української мови в закладі – формування компетентного мовця, національно свідомої, духовно багатої мовної особистості.

      Здобуті у процесі навчання української мови знання, набуті вміння й навички мають бути опорою, яка дасть учням змогу реалізувати себе в житті, стати носіями культури свого народу, ініціаторами відновлення й збереження найкращих культурних традицій свого народу.

      Виклики останніх років, які постали перед учасниками освітнього процесу, спричинили освітні втрати, зокрема з української мови. Тому постала необхідність дослідити рівень освітніх втрат з української мови, проаналізувати освітню діяльність учасників освітнього процесу, щоб мати об’єктивну інформацію щодо зазначених проблем та використовувати отримані відомості в процесі подальшої діяльності з метою  підвищення якості освіти.

      Зазначені чинники стали передумовою проведення моніторингу рівня якості знань з української мови та з’ясування труднощів учасників освітнього процесу під час вивчення/викладання зазначеного предмета у 2023/2024 навчальному році.

      Мета: виявити навчальні  втрати, відстежити їх подолання та визначити якість оволодіння новим програмовим матеріалом, який опрацьовують здобувачі освіти  і визначити чинники, які впливають на рівень здобутих знань і сформованих предметних компетентностей.

      Завдання:

  • виявити, із яких тем у яких класах здобувачі освіти мають критичні освітні втрати;
  • відстежити, як коригування планів сприяє подоланню освітніх втрат;
  • з’ясувати, які технології освітньої діяльності найбільш ефективно сприяють засвоєнню матеріалу в умовах реалізації формату  змішаного навчання;
  • визначити чинники, які перешкоджають здобуттю знань учасниками освітнього процесу;
  • визначити рівень засвоєння навчального матеріалу, передбаченого освітніми програмами 2023/2024 н.р. ;
  • визначити рівень мотивації здобувачів освіти до формування предметних компетентностей;
  • розробити рекомендації за результатами моніторингового дослідження.

      Об’єкти:

  • зміст навчального матеріалу з української мови та літератури;
  • державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів;
  • очікувані результати освітньої діяльності;
  • освітні технології під час змішаного режиму навчання

      Суб’єкти 

  1. Суб’єктом, що проводить моніторинг є адміністрація закладу освіти.
  2. Учасники дослідження:

1) здобувачі загальної середньої освіти;

2) педагогічні працівники;

3) батьки, інші законні представники здобувачів освіти.

      Індикатори

  1. Виконання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
  • відповідність навчальних програм чинному законодавству;
  • дотримання рекомендацій МОН щодо кількості контрольних робіт;
  • відповідність календарно-тематичного планування чинним програмам;
  • критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, задекларовані в освітній програмі закладу.
  1. Чинники, які впливають на якість здобуття знань:

-    рівень матеріально-технічного забезпечення учасників освітнього процесу;

  • впровадження освітніх технологій;
  • використання освітніх платформ та онлайн-сервісів;
  • факультативи й гуртки;
  • індивідуальні консультації;
  • залучення до позашкільної освітньої діяльності.

3. Рівень сформованості предметних компетентностей:

- вхідне тестування;

- зрізи знань.

4.  Чинники, які перешкоджають формуванню предметних компетентностей:

- об’єднання тем через загрози воєнного стану (повітряні тривоги);

- недостатньо сформована академічна доброчесність здобувачів освіти;

- освітні втрати за попередні роки навчання;

- недостатній рівень умотивованості здобувачів освіти.

5.  Мотивація здобувачів освіти до здобуття знань:

- зацікавленість у вивченні предметів;

- потреба у додаткових заняттях  із предметів;

- обізнаність про освітній контент інтернет-мережі;

- участь у конкурсах та олімпіадах.

      Вид

Внутрішній

      Методи, принципи та параметри моніторингового дослідження

Методи проведення моніторингу:

  1. анкетування здобувачів освіти, батьків;
  2. тестування, зрізи знань.
  1. Принципи, відповідно до яких проводиться моніторинг:
  1. науковість і методична обґрунтованість;
  2. об’єктивність;
  3. відповідність меті;
  4. системність;
  5. сприйняття учасниками освітнього процесу;
  6. відкритість де персоніфікованих результатів;
  7. закритість інформації про персональні результати учнів;
  8. інформативність для учасників освітнього процесу.
  1. У рамках цього моніторингу  забезпечення виконання навчальних програм з предметів та здобуття очікуваних результатів освітньої діяльності визначається за такими параметрами: набуття предметних компетентностей згідно з Державними стандартами повної загальної середньої освіти, здатність учителів ефективно коригувати календарно-тематичні  плани  з метою подолання освітніх втрат та  використовувати сучасні освітні технології  для забезпечення формування предметних та ключових компетентностей.

      Основні етапи моніторингового дослідження.

І етап – І семестр 2023/2024 н.р.

ІІ етап – ІІ семестр  2023/2024 н.р.

      Інструменти, що будуть застосовані під час моніторингового дослідження

  1. Для збору інформації про рівень якості знань з української мови використовуються такі вимірювання:
  1. вхідне тестування;
  2. контрольні зрізи знань, розроблені учасниками робочої групи.
  1. Анкети для

- здобувачів освіти;

- педагогів;

- батьків.

  1. Спостереження (інформація, зібрана в процесі дослідження, буде проаналізована на засіданнях ШМО та використана з метою покращення якості освітнього процесу).

      Проведення робіт з метою виявлення рівня знань учнів/учениць

Вимірювальні роботи якості знань відповідають таким критеріям:

  1. вхідне та вихідне  тестування охоплює навчальний матеріал попередніх років, оцінювання проводиться у відсотках (не переводиться у бальну/рівневу систему);
  2. контрольні зрізи знань включають опрацьований матеріал поточного року навчання та матеріал з подолання освітніх втрат, спланований учителем після проведення вхідного тестування;
  3. з метою детального відслідкування подолання освітніх втрат учнями 9,11 класів додатково провести контрольний зріз знань у жовтні, березні.

      Визначення результатів моніторингового дослідження

1.Обробка та узагальнення результатів моніторингового дослідження здійснюється на основі даних статистично-математичної обробки результатів учнівських робіт на вимірювання якості знань.

2. Проведення анкетування та опитування. Анкетування (9-11 класи) та опитування  проводиться з метою отримання інформації про труднощі в організації освітнього процесу та вмотивованості його учасників.

3. Інформування про результати моніторингового дослідження здійснюється шляхом оприлюднення на сайті закладу освіти.

      Графік проведення моніторингового дослідження:

1. Графік проведення вхідного тестування

№ з/п

Клас

Дата

Відповідальний

1.

4

20.09.2023

Кузьменко В.А.

2.

5

14.09.2023

Хоруженко Н.В., Щербак І.І.

3.

6

18.09.2023

Щербак І.І., Капран Л.О.

4.

7

20.09.2023

Щербак І.І., Капран Л.О.

5.

8

22.09.2023

Хоруженко Н.В.

6.

9

21.09.2023

Щербак І.І., Глум Н.І.

7.

10

15.09.2023

Капран Л.О.

8.

11

19.09.2023

Капран Л.О.

                 2. Контрольний зріз знань у 9, 11 класах

№ з/п

Клас

Дата

Відповідальний

1.

11

10.10.2023

Капран Л.О.

2.

9

17.10.2023

Щербак І.І., Глум Н.І.

 

3. Контрольний зріз знань у 4-11 класах – грудень 2023.

4. Вихідне тестування у 4-11 класах – березень 2024.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень