A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лебединський заклад загальної середньої
освіти І-ІІІ ступенів № 3
Лебединської міської ради Сумської області

Як підвищити навчальну мотивацію дитини: 10 порад від психологів

Дата: 07.02.2023 11:51
Кількість переглядів: 40

Фото без описуМотивація це бажання і готовність людини щось робити. Це те, що рухає нас, спонукає виконувати певні завдання і йти до поставленої мети.

  1. З’ясувати причини, чому дитина відмовляється вчитися.  Часто на заваді бажанню вчитися стоїть перевтома, конфлікт з однокласниками чи сварки в родині. Усунувши ці фактори і створивши сприятливу атмосферу в родині, ми зробимо суттєвий крок до підвищення інтересу дитини до навчання.

 

  1.   Підтримувати допитливість. Якщо загасити цю природну дитячу допитливість («Не лізь!», «Не заважай!», «Відчепись!»), потім, у шкільні роки, змінити це буде дуже важко. А детально й терпляче відповідаючи на всі запитання дитини, ви формуєте в неї установку, що процес пізнання нового — це цікаво, і що ви, як батьки, це заохочуєте.  Не забувайте показувати позитивне ставлення до школи і навчального процесу, адже дитина має бачити, що батьки високо оцінюють роль освіти. Будьте обережні у висловлюваннях про педагогів і предмети.

 

  1. Враховувати індивідуальні особливості дитини, її вподобання.  Допомагайте школяру знайти зв’язок між навчанням у школі і його інтересами. Якщо дитині з якихось причин нецікавий або складний конкретний предмет, його можна спробувати вивчати, поєднавши з поточними захопленнями.

 

  1. Допомогти дитині сформувати навички навчальної діяльності. Навчіть дитину вчитися, допоможіть опанувати вміння знаходити, запам’ятовувати, застосовувати знання. Розвивайте критичне мислення дитини, привчайте до самоконтролю. Допоможіть дитині навчитися правильно розподіляти свій час і навантаження.

 

  1. Створюйте ситуації, в яких помилки є нормою, частиною процесу засвоєння знань (частиною досвіду, гри, необхідною умовою для того, щоб навчитися).

 

  1.  Хвалити дитину за її зусилля. Дитячий психолог Катерина Гольцберг пояснює: «Недостатньо просто сказати дитині: „Молодець!“. Коли ви хвалите роботу, дитина має відчути, що ви не просто дивитеся на неї, а й бачите те, що зображено. Важливо відзначити деталі, які ви розглянули, розпитати, що там намальовано, зроблено, тоді дитині буде очевидна ваша зацікавленість, і вона бажатиме повторити цей приємний досвід.»
  2. Не критикувати, не порівнювати з іншими.

 

  1. Підтримувати під час невдач.

 

 

  1.  Дозувати навантаження. Обов’язково дотримуйтеся балансу між навчанням і відпочинком дитини. Не допускайте надмірного навантаження, оскільки саме воно часто стає причиною спаду інтересу до процесу отримання знань.

 

 Не вимагайте занадто багато і не очікуйте негайних змін. Вірте в свою дитину. Створіть сприятливе середовище для розвитку її здібностей, і вона здивує вас.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень